Veres Zoltán 1982-ben kezdte repülő pályafutását, 1986-ban szerzett diplomát repülőmérnökként a Nyíregyházi Főiskolán. A repülésben szerzett tapasztalata igen sokrétű. Több mint 110 féle repülőgép-típust repül, a vitorlázógépektől a Boeing utasszállítóig. Oktató- és berepülő pilóta. Dolgozott pilóta-oktatóként, mezőgazdasági pilótaként, légitaxizott Észak-Amerikában, ahol megszerezte a hidroplánra szóló jogosítványt, valamint a legmagasabb szintű, utasszállító-pilóta jogosítványt. A repülés területén igazságügyi szakértő.
Főállásban a Légügyi Hatóság ellenőr-pilótája, Boeing-737-es kapitány. Össz. repült ideje több mint 15.000 óra.
1986 óta műrepül, már 1988-ban a Motoros Műrepülő Válogatott Keret tagja volt.
A Nemzetközi Műrepülő Szövetségnél (CIVA) Magyarország diplomáciai képviselője 1995-től 2001-ig, valamint 1995 és 1998 között a műrepülő válogatott csapatkapitánya.
1995-ben pedig a Breitling Világkupa meghívottja a világ 12 legjobb műrepülője között. Ennek kapcsán légibalett-bemutatóit olykor több mint 300.000 néző csodálhatta meg naponta Európában,
az USA-ban, Kanadában és Japánban.
1999 óta pedig világszerte neves repülőnapokra kap meghívást.
2001-ben Advanced kategóriában 100%-os teljesítménnyel összetett műrepülő Európa-bajnok.
2005-ben aranyérmes az Aero Grand Prix elnevezésű meghívásos világkupán, (nem FAI verseny) melyet Mariborban, Szlovéniában rendeztek, elnyerve ezzel a „Repülő Ászok Világbajnoka” címet elsőként a világon.
2006-ban más megtiszteltetésben is részesült: a Magyar Turisztikai Rt. országunk azon 11 jeles személye közé választotta, akik a „Magyarország a tehetségek hazája, ahová érdemes ellátogatni” című kampányban népszerűsíthették hazánkat itthon és külföldön.
2007-ben ismét „Repülő Ászok Világbajnoka” címet nyer a constancai Aero GP-n.
2008 januárban a 3. győzelmet is megszerzi az Egyesült Arab Emirátusokban, így a vándorkupa végleg hozzá kerül.
2009-ben bronzérmes a „FAI World Elite Aerobatic Formula” világkupán és ismét összetett aranyat szerez az Aero GP Al Ain-ban rendezett futamán.
2010 januárban Al Ain-ben ismét aranyérmes az AeroGP-n.
A magyar és az amerikai légügyi hivataltól olyan különleges műrepülő jogosítást kapott, aminek nincs alsó magassági korlátja.
Repülőnapokon, egyéb technikai sporteseményeken gyakran láthatjuk „hagyományos” hajmeresztő légi-bemutatóján kívül, más extrém helyzetekben: kötelékezett már Boeing illetve Airbus utasszállítógéppel, Mig-29-es vadászgépekkel.
Ötszörös Guinness rekorder, legutolsó rekordját 2009-ben Gulyás Kiss Zoltán kaszkadőrrel karöltve állította fel tavaly ősszel, amikor tökéletes szinkronátrepült a rampán átugró motorkerékpáros alatt.
Egyik kedvenc show-eleme, amikor egy 3 méter magasan kifeszített szalagot háton repülve vág el a légcsavarral mintegy 400km/órás sebességnél.
Jelenlegi repülőgépe egy amerikai gyártmányú MXS, mely együléses, kimondottan verseny- és bemutató repülésre építették, NASA technológia alapján. Csak egyedi megrendelésre építik, ez a repülőgép a 6. sorszámot viseli.
A repülőgép szénszálas technológiával épült, üres súlya 560kg,
Motorja 350 LE-s, 6 hengeres, Lycoming boxermotor. Végsebessége 420km/óra, orsózó sebessége 4200 /másodperc, megengedett terhelési többese ± 10G.
|